Re: życie komputera

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sun 14 Aug 2005 - 11:18:36 MET DST

> Mam takie luźne pytanie
> Czy występuje w komputerze taka właściwość że z czasem ma gorsze
> osiągi, i o wogole nie chodzi już tak dobrze jak był nowy.?
> W stwierdzeniu " z czasem" nie chodzi mi o to że sysytem jest długo
> nie odnawiany.
> Hipotetycznie zakładam świeżą instalacje windowsa.
> Czy możliwe że kiedyś filmy chodziły dobrze a teraz sie tną ?
> pomimo zainstalowania identycznych sterowników kodeków itd.... ( i
> film jest ten sam)
> Czy istnieje w ogole takie pojecie " starość komputera " i związane z
> [...]

W przypadku elementów mechanicznych (przede wszystkim napędy CD/DVD, w
pewnym stopniu także dyski)- jak najbardziej można zastosować takie
pojęcie - ruchome części po prostu muszą się z czasem zużywać.

W przypadku elementów półprzewodnikowych - wydaje mi się (choć mogę się
mylić), że takie zjawisko nie występuje. One albo są sprawne, albo nie...

--
Yakhub