Mozna cos z tym zrobic?

Autor: Marcin Gora <mgora_at_gazeta.pl>
Data: Sun 14 Aug 2005 - 02:22:36 MET DST

Witam,

wlasnie bylem na zakupach i pod wplywem impulsu kupilem GeForce FX 5500.
Oto jego specyfikacja wedlug Everest'a.

Graphics Processor Properties
Video Adapter nVIDIA GeForce FX 5500
GPU Code Name NV34B
PCI Device 10DE / 0326
Transistors 47 million
Process Technology 0.15u
Bus Type AGP 8x
Memory Size 256 MB
GPU Clock 270 MHz
RAMDAC Clock 350 MHz
Pixel Pipelines 4
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders 2 (v2.0)
Pixel Shaders 1 (v2.0)
DirectX Hardware Support DirectX v9.0
Pixel Fillrate 1080 MPixel/s
Texel Fillrate [ EVALUATION ]

Memory Bus Properties
Bus Type DDR
Bus Width 128-bit
Real Clock 202 MHz (DDR)
Effective Clock 405 MHz
Bandwidth [ EVALUATION ]

Kupilem, bo do tej pory komputer sluzyl mi jako maszyna do pisania
(zintegrowany GeForce4MX) a postanowilem troche pograc za male pieniadze.
Z tego co juz widze to jestem zadowolony, Doom 3 chodzi bardzo ladnie w
high detalu na 800x600, wiec nie ma co narzekac.
Ale pytanie jest takie - mozna ta karte jakos krecic/modowac/cokolwiek? I
jezeli tak, to jak?
Pytanie dodatkowe: czy ten egzemplarz ktory kupilem, a ktorego dane
powyzej, jest z tych "lepszych" czy "gorszych" serii FX5500?
Mam na mysli taktowanie pamieci, szyne danych, itp.
Bo zawsze moge jeszcze oddac do sklepu i wymienic na cos innego, jezeli
jest lepsza alternatywa w podobnej cenie.

Pozdrawiam,
Marcin