Re: Abit bx-133 - jaki HDD ?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 13 Aug 2005 - 00:56:26 MET DST

Użytkownik "Szymon Wróblewski" <smieciiNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ddj844$1m8$1@bmj-lx1.bmj.net.pl...
> Próby wymuszenia geometrii za pomocą ustawień manualnych powodują, że bios
> nie przechodzi testów POST, programu z MBR nie da sie uruchomić, a co za
> tym idzie systemu również.

Odnośnie manualnych ustawień, jak to wygląda gdy chcemy taki dysk tymczasowo
podłaczyć do nowszego kompa (np. celem ściągnięcia czegoś) ? Bo wtedy komp
odczytuje standardowe parametry i wszystko się sypie ? Czyli w nowym kompie
trzeba tak samo ręcznie zmienić te wpisy dla tego dysku w biosie ?

> Moje zabiegi więc dowodzą, że stwierdzenia "Dawno już minęły czasy, że
> miało to znaczenie...", "musisz odpowiednio rozmieścić i dobrać.." są
> tylko szczególne a nie ogólne. Nawet sens uruchomienia duzych dysków na
> starych płytach (VX, HX itd.) jest znikomy bo tylko linuks bedzie widzial
> całe dyski, W2K ani XP sie nie nadaje (za sła bysprzęt).

Za grosze są na giełdach / komisach / innych szrotowniach stare kontrolery
UDMA66 PCI.