Re: rozgaleznik na 3pin??

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Fri 12 Aug 2005 - 11:43:39 MET DST

Dnia Fri, 12 Aug 2005 00:09:18 +0200, Stoout napisał(a):

> no super, podawanie 2,5 raza mniejszego napięcia doskonale wycisza
> wiatraki,ale co z wydajnością?

Jeżeli komuś nie jest potrzebna wichura w kompie, to 5V jest OK, a przy tym
mamy ciszę. Dodatkowo w niektórych zastosowaniach wiatraki puszczone na 5V
to najlepszy wybór - jezeli chcesz chłodzić dyski twarde, to oczywiście
puścisz wiatrak na 5V a nie 12V.

> jak to ma zapewnić prawidłową cyrkulacje powietrza gdy udajecie mądrzejszych
> od prodcenta wiatraka, twierdząc ze na 5V działa ciszej, a więc lepiej.

Do zapewnienia solidnej cyrkulacji powietrza w obudowie wystarczą wiatraki
na 5V. Taki 92x92 puszczony na 5V sprawdza się bardzo dobrze.

> wiatrak jest po to, aby wymusić ruch powietrza,

mniej więcej

> a gdy obniżacie mu zasilanie
> do 40% napewno nie wpływa to pozytywnie ani na element chłodzący

jaki znowy element chłodzący?

> ani na sam wiatrak.

a to dlaczego? Wydajność jest niższa, ale w większości zastosować nie
potrzeba aż 12V

> jak chcecie ciszy to kupujcie doskonałe łożyskowane, lub wolnoobrotowe
> coolery.

i wydawajcie na to 100zł na 1 wiatrak, który na 12V i tak nie będzie
bezgłośny. Ja tam wolę kupić wiatraczek za 20 zł i puścić go na 5V - będzie
zdecydowanie taniej i ciszej niż nawet najdroższy wiatrak puszczony na 12V.

> więc są wentylatory z 3-piowymi wtyczkami bez regulacji

tak

> ani odczytu obrotów?

a to od kiedy wiatrak odczytuje swoje obroty? Przecież to płyta główna je
odczytuje.

> Stoout

pozdr.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam