Re: Co z tymi pamieciami..

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Fri 12 Aug 2005 - 11:01:57 MET DST

Dnia Fri, 12 Aug 2005 10:40:58 +0200, Ingarden napisał(a):

> Zakupilem dwie (2x512) kosci Kingmaxa. Po zapuszczeniu Goldmemory
> wyskoczyl w pewnym momencie blad i niestety "test failed". Juz chcialem
> leciec do serwisu (w ciagu 7 dni wymieniaja od reki), ale zapomnialem
> zerknac, ktory z modulow jest padniety. Tak wiec zapuscilem, tym razem
> Memtesta, i po ok. 2 godzinach testowania i kilku iteracjach nie znalazl
> zadnych bledow. Potem Goldmemory na poszczegolnych kosciach - po kilku
> godzinach rowniez czysto.
> Jak to mozliwe? Sam juz nie wiem, czy wymieniac moduly, czy zostawic.

Czasami kości w dualu mają problemy aby chodzić na zadanej im
częstotliwości. Wtedy robi się dwie rzeczy - zwiększa się timingi i/lub
podwyższa się napięcie zasilające. Co do testowania Memtestem i goldmemory,
to ja powiem tak - goldmemory jest zdecydowanie lepszy w wykrywaniu błędów
i zdecydowanie ten program polecam zamiast memtesta. Gdy puszczałem moje
hyniksy na 280MHz, to po ponad 6 godzinach mamtest nie wyświetlił żadnego
błędu, a nawet nie mogłem uruchomić windows. Goldmemory na takich samych
ustawieniach pięknie sypał błędami (mam jeszcze kilka takich przypadków z
innymi modułami). Moja rada - zapuść goldmemory i zobacz co będzie. Jeżeli
kupowałeś kości przeznaczone do dual, to wymienią je od razu. Jeżeli nie są
to kości dualowe, to jeżeli osobno działają OK, to jest to tylko dobrą wolą
sklepu aby wymienili (niemniej jednak zapewne wymienią). Ja bym po prostu
zwiększył napięcie zasilające pamięci na 2.8V (jeżeli to zwykłe DDR) i nie
powinno być problemów.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]