Re: wiesza sie pecet - jak znalezc przyczyne ?

Autor: Mariusz <mk_NOSPAM_at_popnet.pl>
Data: Wed 10 Aug 2005 - 22:13:25 MET DST

> asusa wybralem ze wzgledu na pozytywne odczucia - kilka ladnych lat
> pracowalem na p3b-f bez ani jednego zwisu peceta !
> czyzby az tak pogorszyla sie ich jakosc ?

Wierz mi, ja też. Spędziłem z P4P800E Dlx przeszło 3 miesiące ostrej wojny -
rezultat? Abit IC7-G. Wymiana płyty na inny egzemplarz (dzięki serwisowi
ProLine)i wszystkiego co jest w kompie - resety i to w dodatku bez
specjalnej reguły, czasem przy obciążeniu czasem bez. Ręce mi opadły. Co
ciekawe zależało to nieco od proca. Miałem 3 GHz i restarty, 1.8 i rock
stable. Ale na wadliwą płytę (serię) wskazywały dziwne zachowania napięcia
vcore. Po pierwsze duże wahania (niby w normie, ale duże, na abicie mam
rzędu 0,05 V a na asusie 0,1 V conajmniej, a drugie to brak możliwości
zmiany napęcia z biosu, zmiana napięcia kończyła się albo niczym (nie
zmieniało) albo brakiem startu kompa. Chyba coś z zasilaniem płyty było
skopane.... Przyjrzyj się u siebie temu zagadnieniu. Podobnie było z
niektórymi P4C.

--
[ Mariusz: Abit IC7-G P4 3GHz 512/800/HT QVC120Cu 1GB DDR400 Kingston NEC ]
[ E700 Asus GF4Ti4200 128 MB 8x Zalman ZM80D WinFast TV-2000 Exp. Zoltrix ]