Re: nadpalone wejscie zasilania 5V

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Wed 10 Aug 2005 - 20:33:34 MET DST

shivar napisał(a):

> co moze by przyczyna, zasilacz chieftec HPC-360-202, plyta Epox 8rda+,
> nadpalone 4 styki na kablu +5V, przy czym dwa gorne powaznie, dwa dolne
> tylko zabrudzone,
> napiecie +5V mialem nawet 4,6 ale sie nie przejmowalem bo chieftec :)
> grafika zaczela szalec i to mnie zmusilo do wnikliwego obejrzenia,
> po wyczyszczeniu stykow +5V wynosi: 4,86-4,91;
>
> wymieniac zasilacz, czy to plyta

1. czy moglbys sprecyzowac ktory to przewod ? bo +5V idzie na prawie
wszystkich wyprowadzeniach wiec trudno zgadywac ... czy chodzi o szeroka
wtyczke ktora wchodzi do plyty glownej czy o molex'a jakiegos ? i czym
mierzyles te napiecia ? (miernik czy jakies tam wynalazki softwarowe)
2. mogles miec rzeczywiscie jakies powazne zwarcie przez to masz
"nadpalone" styki ... zasilacz dal rade bo na tym wyjsciu masz max 35A
... a chyba nie musze tlumaczyc, ze przy zwarciu zajebiscie sie to
grzeje ...
kiedys przwody od speakera w obudowie zrobily mi zwarcie na lini 5V, ale
na szczescie skonczylo sie na stopionej izolacji :)
3. jezeli styki byly brudne lub poprostu nie bylo dobrego przejscia to
moglo tam niezle iskrzyc przez co sie styki troszke sie zabrudzily

jezeli teraz wszystko dziala i dobrze poogladales czy nie grozi
nastepnym zwarciem to mysle, ze powinno byc ok z zasilaczem