Re: Notebook - t23 czy R50e?

Autor: Artur Frydel <spamerom_at_mowimy.nie>
Data: Wed 10 Aug 2005 - 15:40:17 MET DST

Dnia Wed, 10 Aug 2005 02:29:20 +0200, Neas napisał(a):

> P3M 1.13 GHz to bardzo fajny procek. Robiłem testy (czas kompilacji
> przeciętnej wielkości programu) i wydajnościowo wypadł bodajże w okolicach
> Athlona XP 1800+ i lepiej niż Duron 1600. Jednak w poleasingowym laptopie

Pełna zgoda. PIII M to IMO bardzo udany wyrób, kompilować zaawansowanych
projektów nie zamierzam (z większych czasem - sporadycznie; nowego
kernela). Dodatkową zaletą jest (mam nadzieję), ograniczony pobór prądu, a
co za tym idzie zmniejszone wydzielanie ciepła i - na co jestem bardzo
wrażliwy - zmniejszony hałas generowany przez wentylator. Bardzo podoba mi
się strona thinwiki; http://thinkwiki.org/

> wąskim gardłem może być np. dysk. Ogólnie nie polecam używanych, chyba że:

Dysk to mały problem bo;
1. Łatwy montaż.
2. W zupełności wystarczy mi 20/30GB, co dzisiaj nie jest aż tak drogie.

> - Mają coś specjalnego, o co niełatwo wśród nowych (np. wyjątkowo dobrą
> matrycę)

T23 i magiczne trzy literki :-) Żaden asus/acer/aristo mi tego nie
zapewni. BTW widziałem ostatnio u znajomego 2 letnią Actinę; porażka,
laptop dosłownie rozlatuje się na kawałki..

> - Umiesz serwisować komputer, lubisz to i masz skąd brać części w normalnych
> cenach do danego laptopa

Umiem, lubię, ale - niestety - części w *normalnych* cenach do IBMa; tutaj
będzie problem. Mam nadzieję, że nie będę musiał wymieniać.

> - Możesz dokładnie obejrzeć konkretny egzemplarz, który kupujesz

Inna opcja nie wchodzi w rachubę; tylko dokładne przejrzenie danego
laptopa wraz z paromiesięczną gwarancją. Do Katowic i siedziby firmy mam
paręnaście kilometrów.

--
Artur 'bzyk' Frydel | artur.frydel(at)gmail.com
Darowanemu koniowi wszystkie kozy skaczą.