Notebook R50e - czy warto ?

Autor: mm <jvgrxq_at_cb.barg.sv>
Data: Wed 10 Aug 2005 - 10:01:29 MET DST

Neas <neas@neas.invalid> wrote:
> Ogólnie nie polecam używanych, chyba że:
(...)

No dobra. Jak sądzicie warto kupować te najtańsze IBM'y serii Rxx ?

Ja właśnie potrzebuje czegoś typowo do pisania. Nie potrzebuje rakiety,
tylko stabilnego, solidnego kompa. Warunek to dobra klawiatura i sensowna
matryca. Oglądałem różne komputery. Poprzednio mialem toshiby; teraz właśnie
szukam czegoś nowego. Początkowo szukałem czegos na Centrino, ale to chyba
nie ma sensu.

Wybrałem wstępnie: IBM R50e ThinkPad R50e UR0S5PB 3200zl brutto, HP nx6110
PY439ES 3100zl, oraz toshibe L-10.
Podoba mi się też toshiba A3 - 145 - ma w zasadzie wszystko (tylko ta
klawiatura jakaś dziwna, mała spacja, konieczny remap ALT)- cena 4450zl -
ale to inna półka.... Fajny jest też IBM ThinkPad R52 UJ369PB, ale ta cena
jest z kosmosu - 5500zl ;-/

Moje wrażenia są takie, że ogólnie ceny notebooków dość mocno spadły, ale za
tym spadkiem cen widać też spadek jakości ;-/
Hp ma lepsza konfiguracje od IBM'a, dość dobra klawiaturę, lepszą karte
graficzna, ale...... beznadziejna matrycÄ™. ZaletÄ… IBM'a Rxx jest baardzo
wygodna klawiatura i (chyba?) dość niezła matryca (na moje oko); no i dość
toporne wykonanie (mam nadzieje, ze jest solidny) Toshiba L-10 jest
strasznie plastikowa i wydaje sie delikatna, i ma chyba mimimalnie lepsze
matryce od HP.
Stad myśle o IBM. Wrzuce mu 768MB RAM (lub moze 1GB) i bede mial na długi
czas spokój. To ma być komputer do pisania i noszenia + inet (wi-fi); jako
dodatek do stacjonarnego.

Moje wymagania:
Dobra klawiatura, sensowna matryca. Chce mieć wi-fi oraz nagrywarkę DVD.
Pamiec sobie dorzucę... Jeśli bedzie port LPT to też miło. Nie potrzebuje
bezsensownych gadżetów; wole mniejsza wagę...
Cena komputera nie jest wielkÄ… barierÄ… :) BarierÄ… ceny jest rozsÄ…dek :)

Co poradzicie ?

--
Pozdrawiam,
Witek