Re: błedy na dysku?czy to sie da naprawić [barracuda][długawe]

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 08 Aug 2005 - 18:34:30 MET DST

Użytkownik "LETki" <l_e@odwa.pl> napisał w wiadomości
news:dd4ab5$1c$1@atlantis.news.tpi.pl...
> witam,
>
> pewnego dnia wróciłem po dłuższej nieobecności i zastałem
> wyłączonego kompa (jak wyjeżdżałem był włączony). Nie wstawał.
> Pomógł restart biosu lecz windows (xp) dalej sie nie ładował. Przy
> próbie naprawy systemu chdsk wykrył błędy na twardym (barracuda
> 40gb), naprawił je lecz windows dalej nie wstawał.
> usunąłem partycje systemową za pomocą instalatora windows,
> założyłem nową i od tego czasu wszystko działa ok lecz system
> cholernie zwalnia ( w czasie "przywieszek" mieli dyskiem).
> Przetestowałem dysk narzędziem ze strony seagate'a - w raporcie
> [...]

Skoro diagnostyka przebiega poprawnie, to problem raczej leży w
systemie. Rzuć okiem na ten artykuł:

817472 - Dyski IDE ATA i ATAPI działają w trybie PIO po wystąpieniu
wielu błędów przekroczenia limitu czasu lub błędów CRC
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;817472

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/