Re: qpienie kompa

Autor: <lev_at_k>
Data: Mon 08 Aug 2005 - 17:28:56 MET DST

Piastowianin wrote:

> Wcale tak nie uważam.

Masz do tego prawo..

> Jeżeli byłbym bogatym snobem,

Tylko bogatych snobów stać na to by w nieskończoność modernizować
starocie, czesto coraz droższymi (bo trudniej dostępnymi) podzepołami
typu non-DDR SDRAM (kiedyś podobnie było z SIMM po popularyzacji DIMM) -
i mimo tego mieć ciągle bardzo niski (jak na wydane pieniądze) wzrost
wydajności.. Komputer to takie urządzenie gdzie przy przekroczeniu
pewnego progu "rozbudowy" okazuje się że wymiana kluczowych elementów
wychodzi dużo taniej (w przliczeniu na uzyskaną korzyść wydajnościową)
niż ciągłe podmienianie pozostałego osprzetu..

  któremu zależy tylko na
> tym, żeby mieć wszsystko najnowsze ("gardzę tobą, bo masz 2-letni komputer"
> czy "jestem lepszy, bo mam nowszy PC") to owszem musiałbym go
> wymienić.

Równie dobrze w niektórych kręgach można "błyszczeć" robiąć w 3dmax 6.0
skomplikowane modele/rendery na Celeronie 300A.. A ja mówię o chłodnej
kalkulacji cena/efektywność - a nie zabawach "a la piaskownica".

> Natomiast z własnego doświadczenia wiem, że niekoniecznie trzeba
> wszystko tak szybko wymieniać - obecnie mam athlon Xp 2000, 256mb ddr333
> ramu, geforce 4 mx440 - od dwóch lat (czyli od momentu zakupu) nic w nim nie
> wymieniłem, a chodzą nawet najnowsze gierky.

To bardzo traumatyczne musza być te Twoje doświadczenia :-) Np. Far Cry
- na DX7 i 256 ramu.. Gdy pisałeś że komputer ma cyt. "służyłby po
trochu do wszystkiego -gry(...)" myślałem że Ty naprawde planujesz sobie
przyjemnie pograć, a nie katować się przy "mulącym" sprzęcie z max.
uproszczonym obrazem - takze mój błąd jak widać :-) Aż mnie ciarki
przechodzą jak pomyslę jak wygląda "granie" definiowane przez Ciebie
jako "niezbyt płynne/mulące"..
Dla jasności - nie jestem z cyklu tych estetów co poniżej "Ultra Detail"
z pełnym AA i AF, na natywnej rozdziałce panela 22" w DX9.0c i włączonym
HDR w najnowszych strzelankach FPP - uważają że to żadna zabawa. Ale nie
ma też co przeginać w drugą stronę, gra w DX7, najlepiej jeszcze na "low
detail" i 640x480 to przy nowych produkcjach zwykłe męczenie się - a
przecież nikt Ci za to nie płaci, to ma być przyjemność..

Pozdrawiam