Re: minimalne wymagania do odtwarzabnia DivX i Xvid

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sun 07 Aug 2005 - 19:07:02 MET DST

W wrote:

> ale narazie to jest nowość,jak ktoś pisze że mu idzie każdy divx na
> Pentium 400 to wystarczy że sobie odpali H264 i zmieni mu sie
> światopogląd

Tyle tylko, że na dzień dzisiejszy to xVid stanowi standard, nowsze formaty
to sfera eksperymentów, dlatego m.in. nie opłaca się przygotowywać
stacjonarnych odtwarzaczy pod obsługę takich formatów. Filmy krążące
pomiędzy ludźmi to też w większości standardowe xVidy czy DivXy. Poza tym...
HDTV zbliża się wielkimi krokami, a więc logiczne, że wymagania sprzętowe
wzrosną, znacznie wzrosną kiedy tylko się to upowszechni, ale IMO dojdzie do
tego dopiero kiedy:

a) szerokopasmowe łącza do Internetu staną się (dużo) bardziej odstępne.
b) przyjmą się duże nośniki danych, jak BR lub HD-DVD.

BTW jak na mój gust jakość jaką zapewnia xVid przy bitrate rzędu 1800-2000
kbps jest w zupełności wystarczająca. :)

Pozdrawiam!!

Atlantis