Re: bad sektory

Autor: <webmajsterek_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 06 Aug 2005 - 16:43:05 MET DST

> Nieprawda. Bad sektory to fizyczne uszkodzenia dysku i nie da się ich
> naprawić. Istnieją programy do zaznaczenia tych miejsc, aby system
> operacyjny nie próbował zapisywać w nich danych.

jest kilka rodzajów bad sektorow
-- jeden to fizyczne uszkodzenie powierzchni dysku tego nie da sie naprawic
-- drugie -- bad sektor powstajacy w momencie lego zpaius danych , np
gdyzaniknie naiecie , gdy ponownie dysk odczyta ten dysk i sprawdzi sumy
kontrolne stwierdzi ze cos tu sie nei zdagdza i zaznaczy to pole jako uszkodzone .
-- trzeci -- dysk prognozuje dany sektor jako niepewny ( zaczynaja tam
wystepowac bledy crc -- ale calosc informacji daje sie odtowrzyc ) wtedy
zawartosc takiego sektoru przenosi do sektorow rezerowych , jezeli sformatujesz
dysk to ten bad sektor bedzie jako zdrowy .