Re: jak najprościej przegrać dane kilka GB z PC na PC

Autor: aidahow <aidahow_at_op.pl>
Data: Sat 06 Aug 2005 - 11:08:51 MET DST

Użytkownik "SilverDreamer" <silverdreamer@wp.pl> napisał

> chcę przegrać dane ze starego PC na nowy PC.
>
> Stary to Win2000 a nowy to WinXP. Komputery łączę kablem skrosowanym po
> Ethernecie i komputery się pingują. I tyle z mojego szczęścia.

Jeśli tak to wiesz, że problem ma podłoże programowe.

> Udostępniam foldery na obu PC, lecz gdy chcę zamapować dysk - na jednym
> bądź
> drugim PC - komputery się nie widzą.
> Oczywiście są z jednej podsieci IP, adresy różnią się ostatnią cyfrą.

Trochę NTG ale jak już tu jestem.... ;-))
W win2000 i winXP jeżeli nie włączysz prostego udostępniania plików
(narzędzie/opcje folderów/widk), to dostęp do udostępnionych zasobów będzie
wtedy widziany - oraz tylko wtedy będziesz miał do niego dostęp, gdy na
jednym i drugim komputerze w czasie tej czynności nazwy użytkowników bedą
identyczne. Nie jestem pewien do tegy czy akórat na komputerze docelowym
użytkownik musi być zalogowany czy po prostu... "być w systemie", a no i
ważne - hasła tych samych użytkowników na dwóch komputerach muszą mieć to
samo hasło.
Jeżeli to nie kwestia udostępniania a komputery się pingują - wyłącz ściany
ogniowe.

Mam nadzieję, że maska sieci to 255.255.255.0 ? Jeśli chodzi o IP
przyzwyczajony jestem do póli A bo łatwiej zapamiętać nić C (rekomendowaną
dla małych sieci) - 10.1.1.1 - 10.1.1.2 itd... ew. 10.0.0.1 - 10.0.0.2.
Natomiast jeslisię pingają to raczej jest ok.

BTW... zakładam, że dodałeś we właściwosciach połączenia na obu komputerach
"udostępnienie plików i drukarek...." oraz "klient sieci microsoft network".

--
- pozdrawiam! a i d a h o w | e-mail aidahow@op.pl | gg 5738046
- ABIT A8N ULTRA | AMD ATHLON64 3000+ @ 3500+ VENICE QVC-100CU+