Re: internet w domu bezprzewodowo - ktos robil ?

Autor: Yoja <yoja2_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 06 Aug 2005 - 03:07:12 MET DST

Greg napisał:
> Interesuje mnie rozprowadzenie internetu w domu (teraz jest tylko kabelek
> ethernet do PC) miedzy dwoma komputerami (PC i laptop) - czy nadaje sie do
> tego to urzadzenie Asmax Br-804W :
> I czy bede potrzebowal 2 kart bezprzewodowych (pci dla PC i pcmcia dla
> laptopa), czy tez wystarczy jedynie pcmcia , a powyzszy router mozna (?)
> podlaczyc bezposrednio kabelkiem do PC ?

Z moich doświadczeń:
Dostawcy internetu często oferują dodatkowe numery IP i chyba warto z tego
korzystać, bo wtedy każdy komputer ma pełną przepustowość łącza, a ponadto
unika się konfliktów np. przy próbie zalogowania z obu kompów do niektórych
serwisów (np. gier online).
Jednak routery (przynajmniej mój Linksys - być może w innych jest inaczej)
są widziane od strony Internetu zawsze jako jeden określony IP. Dlatego u
mnie korzystanie z dwóch niezależnych IP wymagało użycia dodatkowego switcha
(koszt - kilkadziesiąt złotych), który "rozdziela" ruch kablem do kompa
stacjonarnego i drugim kablem do routera, który z kolei obsługuje
bezprzewodowo laptopa. Jedno IP jest skonfigurowane na kompie stacjonarnym,
a drugie - na routerze. Troszkę to komplikuje cały system (i zwiększa ilość
kabli pod biurkiem), ale inaczej nie dało się używać dwóch niezależnych
numerów IP.

Jeżeli nie zależy ci na dwóch IP, to można też od razu router podpiąć
kabelkiem do PC, a "powietrzem" do laptopa. Przy tym wydaje mi się, że
połączenie "przewodowe" do PC-ta jest jednak ciut szybsze i bardziej
niezawodne, niż bezprzewodowe, nie mówiąc o tym, że kartę sieciową
"przewodową" już pewnie masz.

Oczywiście pcmcia do laptopa potrzebna tylko wtedy, gdy nie ma on
zintegrowanej karty wireless (większość nowych ma).

Co do routera - może warto zainteresować się modelami oferującymi standard
802.11g (zamiast 802.11b) - jest 5 razy szybszy, co pewnie nie ma znaczenia
przy łączeniu się z Internetem, ale np. przy współużytkowaniu danych na obu
komputerach może już mieć (u siebie w praktyce bardzo często korzystam na
laptopie z danych na drugim komputerze). Trzeba tylko pamiętać, że laptop
też wtedy powinien mieć kartę "g".

Pozdrawiam,
Agata