Re: Ostatnie proste pytanie

Autor: aidahow <aidahow_at_op.pl>
Data: Fri 05 Aug 2005 - 19:56:44 MET DST

Użytkownik "Paweł" <pavelp@op.pl> napisał w wiadomości
news:dd06gr$8r6$1@news.onet.pl...

> Czy częstotliwość z jaką pracuje RAM ma b.duże znaczenie ?

Ma duże znaczenie, timingi także - np. mój A64 3000+ w 3dmarku osiąga lepsze
wyniki (znikomo ale jednak) przy 3500+ i szybszych pamięciach (podkręcone
same timingi) niż przy 3800+ i pamięciach defaultowych.

> kupowanie nowej kości to zawsze inwestycja i nie wiem, czy nie lepiej
> sprzedać starą i kupić mniej, ale szybszej, niż rozbudowywać
> wolną(przestarzałą).

Jeśli to Twoja płyta http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=7139 (tak jak
pisałeś wcześniej) to nie powinno byc problemu z DDR400 (PC3200), a cena
pamięci 266MHz i 400MHz jest taka sama i za kość 512MB zapłacisz około 240zł
Natomiast nie wiem jak to jest pod Twoim athlonem praca z ustawieniem
synchronicznym i asynchronicznym pamięci. Moje boje z AMD zaczeły się od
Athlona 64, wcześniej tylko Intel więc... nie mam pojęcia. O ile sie nie
myle Twój procek pracuję z magistralą 133MHz, i przy pamięciach DDR400MHz
(200Mhz) współpraca byłaby asynchroniczna a w starszych Ahtlonach (w
przeciwieństwie do A64) to się odbijało chyba spadkiem wydajności. Jeśli
cena taka sama to proponuję kupić DDR400MHz, w biosie zwolnic do DDR333Mhz
(166MHz) i podkręcić timingi.

Wydaje mi sie, że takie rozwiązanie będzie najlepsze. Chociaż w przypadku
AMD musisz kogoś zapytać kto miał z tym doczynienia - bo ja wtedy jeszcze
nie miałem ;)

--
[ pozdrawiam! a i d a h o w | e-mail aidahow@op.pl | gg 5738046 ]
[ ABIT A8N ULTRA | AMD ATHLON64 3000+ @ 3500+ VENICE QVC-100CU+ ]