Re: Problem z dyskiem twardym i włączeniem komputera

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 04 Aug 2005 - 03:25:23 MET DST

Użytkownik "Dan_kl" <dan_kl@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dcnhv9$88b$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Mam kilka pytań:
> 1. Mój kumpel ma taki problem z swoim dyskiem. Po włączeniu
> komputera pokazuje się BOOT DISK FAILED INSERT SYSTEM DYSK (czy
> coś takiego) i dysk niedziała. Po włożeniu dyskietki startowej
> komputer pracuje na RAMdysku. Gdy próbowaliśmy podłączyć dysk do
> mojego komputera z moim dyskiem w trybie Slave, to samo, mojego
> dysku tez nieodczytywało. Dysk kolegi podzielony jest na 2
> partycjem, tak jak mój. Na obu jest Windows 98. Mnie wydaje się,
> że dysk jest nie do odratowania, trzeba go wymienić bo jest błąd na
> BOOT-cie dysku.

Może wystarczy go tylko ponownie spartycjonować ;-).
A może pomoże sam fdisk /mbr...

> 2. I jeszcze jedno po podłączeniu 2 dysków na każdym partycje C: i
> D:, jeden w trybie Master, a drugi Slave to jakimi literami będą
> oznaczone partycjie.

Q51978 - Order in Which MS-DOS and Windows Assign Drive Letters
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q51978

3. (ostanie) U tego samego kumpla jest
> problem z włączeniem komputera. Gdy próbuje go włączyć to świecą
> się obie diody (po odłączeniu CD-ROMów tylko jedna mówiąca, że
> komputer jest włączony). I tak to wyłączenia z prącu. Wymiana
> dysku (dysk jeszcze nie był uszkodzony) i karty graficznej nic
> niedała. Choc niekiedy komputer się włączy. Nawet po udanym
> włączeniu i zaraz wyłączeniu komputer nie chce wystartować. Co
> może być przyczyną niewłączania się komputera?

Pewnie ma badziewny albo uszkodzony zasilacz.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/