Problem z dyskiem twardym i włączeniem komputera

Autor: Dan_kl <dan_kl_at_gazeta.pl>
Data: Tue 02 Aug 2005 - 12:26:16 MET DST

Mam kilka pytań:
1. Mój kumpel ma taki problem z swoim dyskiem. Po włączeniu komputera
pokazuje się BOOT DISK FAILED INSERT SYSTEM DYSK (czy coś takiego) i dysk
niedziała. Po włożeniu dyskietki startowej komputer pracuje na RAMdysku. Gdy
próbowaliśmy podłączyć dysk do mojego komputera z moim dyskiem w trybie
Slave, to samo, mojego dysku tez nieodczytywało. Dysk kolegi podzielony jest
na 2 partycjem, tak jak mój. Na obu jest Windows 98. Mnie wydaje się, że
dysk jest nie do odratowania, trzeba go wymienić bo jest błąd na BOOT-cie
dysku.
2. I jeszcze jedno po podłączeniu 2 dysków na każdym partycje C: i D:, jeden
w trybie Master, a drugi Slave to jakimi literami będą oznaczone partycjie.
3. (ostanie) U tego samego kumpla jest problem z włączeniem komputera. Gdy
próbuje go włączyć to świecą się obie diody (po odłączeniu CD-ROMów tylko
jedna mówiąca, że komputer jest włączony). I tak to wyłączenia z prącu.
Wymiana dysku (dysk jeszcze nie był uszkodzony) i karty graficznej nic
niedała. Choc niekiedy komputer się włączy. Nawet po udanym włączeniu i
zaraz wyłączeniu komputer nie chce wystartować. Co może być przyczyną
niewłączania się komputera?
Jak ktoś zna odpowiedzi lub sugestki dotyczące któregoś z pytań, to prosze o
odpowiedz na tej grupie dyskusyjnej.