Re: Proszę o pomoc w wyborze laptopa [krótkie]

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 04 Aug 2005 - 01:40:22 MET DST

rosak wrote:
> Witam,
> zacznę krótko, mniej ważne kwestie poruszę poniżej.
>
> Poszukuję laptopa który spełniałby poniższe kryteria:
> 1. cena do 3000 PLN max. (dobrze jakby był tańszy, wiadomo..)
> 2. długi czas pracy na bateriach
> 3. niska zawodność (oczywiście sprzętu)
> 4. długa, pewna gwarancja (min. 24 m-ce, przydałoby się 36, nawet za
> dopłatą)

Witam,

Jak rozumiem na myśli masz cenę brutto, więc biorąc pod uwage czas długi
pracy na bateriach praktycznie w grę wchodzi tylko centrino. Tego typu
sprzęt jest w cenie powyżej 3kzl, ale często niewiele więcej i już z w
miarę dobrym wyposażeniem. Często producent przy zmianie modelu na
wyższy (zazwyczaj procesor), na wcześniejszy daje ceny np. o 10% niższe
i taka 'promocja' obowiązuje tydzień - dwa.

Osobiście mam Acera 4651 z matrycą 1400x1050 i przy jednej baterii i
pracy biurowej wytrzymuje nawet ponad 4 godziny. Oczywiste jest to, że
uzyskuje się to kosztem zmniejszenia częstotliwości taktowania, co z
kolei nie jest możliwe w celeronach (rdzeń ma zawsze stałą
częstotliwość). Mozliwość dołożenia drugiej baterii zamiast napędu CD i
wszelkie dodatki z bluetooth włącznie, ale to seria 4650 za ponad 4000
brutto.

Może to moje upodobanie, ale póki co wstrzymuje się z handlem Asusami -
wszystkie posiadają jednowarstwowe nagrywarki DVD, gdzie dwuwarstwowe to
w Acerach standart. Zresztą Acer wykorzystuje standartowe modele OEM,
więc nawet z wymianą nie powinno być większych problemów (choć
oczywiście tylko droższe modele mają wyciągany napęd optyczny).
Przedłużenie gwarancji także nie stanowi problemu.

Dell ? Celuje w rynek instytucji rządowych i dużych firm, jakiekolwiek
rozmowy mają sens przy upustach rzędu 30 %, wystarczy porównać
jakiekolwiek modele Della z innymi (parametry vs cena). Poza tym Dell
nie korzysta z usług dystrybutorów, a produkuje wyłącznie na zamówienie,
stąd czas oczekiwania do 3 tygodni.

Hurtownicy zazwyczaj ceny mają niższe od detalistów, choć nie zawsze
jest to prawdą, duży detalista z racji obrotów dostaje wysokie upusty i
może sobie obnizyć cenę ponizej tzw. wyjściowej hurtowej. Dużo także
zalezy od hurtownika - bywa, że te same modele róznia się cena o kilka
%, stąd warto miec mozliwość porównania cen u kilku.

Pozdrawiam

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/