Re: LCD w notebooku, rozświetlona plama

Autor: <lev_at_k>
Data: Tue 02 Aug 2005 - 14:02:28 MET DST

Robot wrote:

> Tak wlasnie chce zrobic - odeslac towar korzystajac z prawa, ze
> moge zwrocic sprzet przez 10 dni bez podania przyczyny, gdyz mamy
> do czynienia ze sprzedaza on odleglosc (umowa nie byla zawarta w
> siedzibie firmy).

Jesli była to sprzedaż konsumencka - jak najbardziej.

> Tylko, ze odeslany sprzet musi byc sprawny (nieuzywany).

Hmm, a skąd ten wniosek? Przecież oferowany sprzęt może być już na
starcie (i zgodnie z umową) w niektórych przypadkach np. używany lub
niesprawny..

> Zastanawiam sie, czy nie moga powiedziec mi: sprzet jest niesprawny, bo
> na LCD jest jasna plama i martwy subpiksel.

Nie mają nic do gadania jeśli sprzęt w takim stanie już otrzymałeś.
Warunkiem ustawowym jest bowiem zwrot "świadczenia" w stanie
/niezmienionym/. Jak zajrzysz do obowiazujacej ustawy nie ma tam ani
słowa o jakiejkolwiek "sprawności" czy "używaniu" (choć ich niektóre
"znamiona" mogą być tożsame). BTW - jesli nie zostałeś na piśmie
poinformowany o możliwości takiego zwrotu termin przedłuża się do 3
miesięcy ;-)

  W ten sposob sprawa
> pewnie by trafila do serwisu

Serwis nie ma tu nic do rzeczy - zwrot to sprawa leżąca w gestii sprzedawcy.

> Robot.

Powodzenia ze zwrotem