Re: Bariera 8 GB a ilosc systemow na dysku

Autor: Brodi <madmax81_at__dsd_interia.pl>
Data: Tue 02 Aug 2005 - 01:37:48 MET DST

> i zostalem w ten sposob ograniczony tylko do tych 4 systemow ktore
> musialem
> ulokowac ponizej 8 GB a reszty miejsca juz nie moglem zagospodarowac
> zadnym dla systemów billa tylko pierwsza partycja musi być primary, reszta
> partycji nie ma znaczenia, to samo linux. CO do beosa solarisa czy netware
> to nie wiem dokładnie, w każdym razie netware jest samolubny :))
A limit 4 partycji primary to też wymysł billa i da się to obejść, tylko po
co ?
limit partycji extended to chyba 64, mało ?
więc dajesz
Win9x + DOS - podstawowa + ntldr ( zapomniało się o [menu] w config.sys ? no
chyba że potrzebujesz określoną wersje msdosa)
Win2k - ext
win xp - ext
Linux - ext
i jeszcze masz możliwość zrobić dwie primary na jakiś system

PS stwórz czymś partycje, a dopiero instaluj systemy, nie korzystaj z
partycjonera wbudowanego w instalatory bo ci zrobią sieczke na dysku.