Re: niech sie ta firma juz zVIA

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Wed 27 Jul 2005 - 02:09:10 MET DST

red wrote:

> Zawsze tak jest. Ktos kupil VIA, bo tansze i np. kasy mu nie starczylo,
> nie chce byc gorszy to zachwala. To tylko jeden ze scenariuszy.

Z tym jest różnie, technologia idzie do przodu, rynek się rozwija,
powstają nowe chipsety (raz lepsze, raz gorsze).
Miałem jakiś chipset Intela (coś do P100, już nie pamiętam) - nie miałem
problemów, potem:
- MVP3 - najgorszy chipset jaki mi się trafił
- AliAlladin5 - najlepszy chipset jaki mi się trafił (wymieniłem mvp3 na
płytkę z Ali jak tylko trafiła się okazja) :)
- KT133 - nie było problemów
- AMD761 - raczej nie było problemów :)
- KT400 - nie było problemów
Teraz mam nForce2 - nie problemów i bardzo sobie chwalę

Podobno nForce1 to porażka - na szczęście nie maiłem okazji przekonywać
się o tym na własnej skórze.

Co do nowych chipsetów - najprawdopodobniej VIA mocno odczuła
konkurencję ze strony nForce i chciała prześcignąć nVidia. Pewnie
dlatego wypuścili niedorobione SB - kiedy powstawał VT8237, SATAII
jeszcze nie było na rynku i w VIA pomyśleli - poprawimy później :/

ps. AMD używam od dawna (jak widać) i też nie miałem problemów z AMD, a
podobno takie problematyczne i taniocha tak jak VIA ;)

--
www.tomsiu.prv.pl
Tlen.pl: t3o | JID: teo//chrome.pl | MSN: teo//amit.pl