Re: Master Boot Record - help !!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 21 Jul 2005 - 13:09:53 MET DST

Użytkownik "pepe" <pepe_81@o2.pl> napisał w wiadomości
news:dblsq4$lll$1@atlantis.news.tpi.pl...
[...]
> ok opowiem wszyskto od początku. Wziąłem dysk od kumpla, 80 GB
> samsung, chciał żebym sformatowął i zaintsalował winde XP na nowo.
> Standardowo chciałem obadac dysk Partition Magicem i co widze...
> partition magic pokazuje moje dyski plus ten dysk od kumpla i jest
> na żółto i "BAD"
> żadnej etykiety, żadnego systemu plików tylko BAD.
> Więc próbuję go fotrmatowac poprzez Partition Magic..i dupa
> wyskakuje komunikat coś tam coś tam "BADMBR"
> (stąd mój domysł że chodzi własnie o sektor rozruchowy).
> Dodam, ze system plików to NTFS...
> [...]

Ty masz problem z rozpoznaniem dysków przez płytę główną, a nie z
żadnym MBR. Dopóki płyta ich poprawnie nie zobaczy nie próbuj nic na
nich pisać ani nie wykonuj żadnych poleceń typu fdisk /mbr czy też
fixmbr, bo one NIE SŁUŻĄ DO NAPRAWY MBR. W ten sposób możesz tylko
stracić to, co jeszcze działa.

Zastanów się, co robiłeś w trakcie przepinania dysków. Czy nie było
jakiś komunikatów ze strony płyty głównej. Czy nie zapomniałeś o
zworkach master/slave. Czy użyłeś dobrych tasiemek. Czy dyski są
automatycznie rozpoznawane w BIOS-ie i czy w wyniku autodetekcji *jest
ustawiany tryb LBA*. I wreszcie, czy zachowałeś ostrożność przy tych
pracach tak, żeby nie dopuścić do wyładowania elektrostatycznego.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/