Re: Problem z ATI

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Mon 18 Jul 2005 - 14:30:14 MET DST

radarek w wiadomości <news:42db8db9$0$5122$f69f905@mamut2.aster.pl>
napisał/a:

> Użytkownik "Gargamel" <delKichote_WYTNIJ_TO_@gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:tby8apq84k9a.2sn4zo8w7wqr$.dlg@40tude.net...
>
> Pozwolilem sobie uruchomic ta gierke bo wydala mi sie ciekawa,
> okazalo sie ze chodzi w oknie a nie na fullscreen - czyli nie
> zmienia rozdzielczosci. W ktorym miejscu doradziles lepiej
> niz inni?

Zakładam, że parametry monitora masz ustawione prawidłowo lub wymuszone
prawidłowe. Delikwent, który założył wątek, w swojej lakoniczności i
wątpliwej wiedzy nie wspomniał, czy gra uruchomiła mu się za pierwszym razem
w oknie czy w fullscreenie. Praktycznie nie grywam (w moim wieku to już
raczej nie bawi), ale nie spotkałem się z programem typu "gra", który działa
tylko i wyłącznie w oknie - to byłoby chyba niezbyt rozsądne ze strony
autorów gry. Ofkos jesteś pewny, że u CodeBoya mimo niewłaściwych/braku
ustawień monitora gra odpaliła się w taki sam sposób?
A nawet jeśli tak, to pisałem o zmianie odświeżania, a nie o zmianie
rozdzielczości - nie testowałem, jaki wpływ mają nieprawidłowe ustawienia
monitora w przypadku wejścia w tryb 3d w oknie, jeśli ten tryb jest
ustawiony na inne odświeżanie, ale monitor nie wyłączył się bez powodu.

> Przeczytaj sobie posty od poczatku - instalacja byla na
> czystym systemie i juz nie dzialalo.

A co to zmienia w fakcie, że prawdopodobnie gość działał na "monitorze
domyślnym"?

> sterownikami. Przerabialem to testujac rozne do mojego 9550
> i wszystkie sie dalo odinstalowac drivercleanerem (ktory
> jest lepszy niz catalyst uninstaller bo pozwala odinstalowac
> pozostalosci po nvidii i mody catalysta, ktore sa w wiekszosci
> mieszanka plikow z roznych wersji sterownikow)

No to teraz zabierzemy Ci drivercleanera, którego nie wszyscy znają/mają i
teraz się pobaw :P. Ba, fakt, że istnieje taki program jak drivercleaner,
najlepiej świadczy o tym, że w wingównie łatwo zrobić szambo pozostawiając
poprzednie sterowniki.

> Co mnie obchodzi 100000 pkt w 3dmarku jesli nie chodzi mi to
> czego chce uzywac?

Nie było mowy o ilości 3dmarków, jak zapuszczam taki program to jest to
drugorzędna część wyniku testu.
Delikwent wspominał coś o reklamowaniu swojej karty? I może uważasz, że
gwarant będzie testował jej sprawność "tym, co chcesz używać"? To może
lepiej idź na słońce, zanim Ci się wakacje skończą.

> Zauwaz ze sterowniki nvidii nie wymagaja odinstalowania

Być może, ale co mnie to obchodzi? I jak to się ma do meritum wątku?
(To były, trudne słówko, retoryczne pytania).
Poza tym skoro tak, to przesiądź się z tego powodu na nvidię, dla mnie
zalety ati są istotne, a sposób instalacji sterowników nie, tym bardziej, że
w zasadzie _nigdy_ nie miałem przypadku konieczności ich zmiany na nowszą
wersję.

> starszych wersji (przy czym sterowniki ati nie odinstalowuja
> sie calkowicie przez dodaj/usun, laski nie robia ze wypuscili
> catalyst uninstaller).

Sterowniki ATi odinstalowywują się poprzez dodaj/usuń _wystarczająco_
dobrze, aby można było skutecznie używać ich nowej wersji. Problem w tym, że
lameriada ich _nie odinstalowywuje_, a instaluje każdą nową wersję, bo
przecież ilość fps może zwiększyć im się wówczas o... 1 :P. No ale potem to
wina karty, producenta, wszystkich, tylko nie ich samych.

--
Pozdrawiam,
  Gargamel