Re: Stos lamerskich pytań mam

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Sun 17 Jul 2005 - 01:50:17 MET DST

Bruno Ramone wrote:
> - jak można zaszeregować wydajnościami chipsety płyt głównych (od
> najsłabszych do najmocniejszych) bo nie wiem czy lepiej interesowac się
> nForce 4-4x czy K8T800 lub K8T890?

Ostatnio glownie rzadzi nForce4 w kazdym wydaniu. Nawet na platforme Intela.

> - jeszcze o chipsetach: czy lepszy jest nForce 4 -4x czy nForece 3 250 ?

nForce4.

> - czy podstawka dla AMD S939 jest lepsza od S754 i która jest bardziej
> przyszłościowa (nie chcę trafić na podstawkę, która jak pamięci RAMBUS
> niegdyś okazały się niewypałem i zniknęły z rynku) ?

939 jest bardziej przyszlosciowa, chociazby ze wzgledu na dwurdzeniowe
procesory no i wiekszy wybor jednordzeniowych, przy okazji lepszy nich
na 754.

> - Czy warto oszczędzić na procesorze wybierając Semprona 3000+ dla S754 z
> 512KB L2 zamiast Athlona64 na 939 i czy Athlon64 na S754 to dobry pomysł
> ?

To zalezy od zastosowan i funduszy. Ja tam jednak wybralbym pelnego A64
na 939, ktory w wieszosci sytuacji bedzie lepszy od Semprona.

> - które płyty głowne z wymienionych są teraz najbardziej cenione: Asus,
> Microstar, Gigabyte i które oferują najwięcej możliwości ustawień oraz
> załączonego softu?

MSI ostatnio sie wybija, Epox tez nie jest zly. A najlepsze sa plyty DFI.

> - Czy na złączu graficznym PCI-E można osadzić kartę AGP czy to wogóle
> inna bajka?

Nie mozna, inna budowa zlacza.

--