Re: Stos lamerskich pytań mam

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 17 Jul 2005 - 11:49:48 MET DST

Użytkownik "Bruno Ramone" <ramones@op.pl> napisał w wiadomości
news:42d95346$0$5130$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Co 2 lata mnie więcej przebudowuję komputer, tak więc w temacie nowości
> wogóle nie jestem.
> Dlatego proszę o pomoc w nw kwestiach:
>

> - jak można zaszeregować wydajnościami chipsety płyt głównych (od
> najsłabszych do najmocniejszych) bo nie wiem czy lepiej interesowac się
> nForce 4-4x czy K8T800 lub K8T890?

Różnica wydajnościowe i możliwościowe są w granicach błędu statystycznego,
więc spokojnie można się kierować gustem (np. ja lubię Via, ale większość
ludzi nForce)

> - jeszcze o chipsetach: czy lepszy jest nForce 4 -4x czy nForece 3 250 ?

j/w. Główną różnicą jest że nF4 ma PCI-Ex (zarówno s939 jak s754) więc są
tańsze karty graficzne.

> - czy podstawka dla AMD S939 jest lepsza od S754 i która jest bardziej
> przyszłościowa

s939 jest lepsza i szybsza, ale s754 jest tańsza i niewiele mniej
przyszłościowa (pomijając - na razie - dwurdzeniowce)

> (nie chcę trafić na podstawkę, która jak pamięci RAMBUS niegdyś okazały
> się niewypałem i zniknęły z rynku) ?

To były inne czasy. s754 napewno tego nie spotka.

> - Czy warto oszczędzić na procesorze wybierając Semprona 3000+ dla S754 z
> 512KB L2 zamiast Athlona64 na 939 i czy Athlon64 na S754 to dobry pomysł ?

Semp3000+ s754 to jakiś żart (cenowo). Jest droższy i ma szybsze taktowanie
niż Semp2800+, ale połowę mniej cache'u L2 więc w większości testów jest
wolniejszy.
Jak już kupujesz A64 to chyba lepiej dodać nieco do procka i kupić s939.
s754 jest dla tych którzy nie mają kasy, więc teraz kupują Sempa 2600+,2800+
a w przyszłosci jak rozpowszechni się Win64 wymienią procka na A64
3400+,3600+ s754

> - które płyty głowne z wymienionych są teraz najbardziej cenione: Asus,
> Microstar, Gigabyte i które oferują najwięcej możliwości ustawień oraz
> załączonego softu?

Można dać 100zł więcej i kupić płytę na której podkręci się procka kilka %
więcej niż na tańszym modelu, ale ja już wolałbym dodać tą stówę do procka i
"na dzieńdobry" mieć szybszego CPU, który na tej tańszej płycie też da się
jeszcze podkręcić.

> - Czy na złączu graficznym PCI-E można osadzić kartę AGP czy to wogóle
> inna bajka?

W praktyce to zupełnie inna bajka (teoretycznie - via przejściówki -
wszystko można)

> - czym się różni w praktyce (stałe łącze - Aster, Neostrada) standardowa
> karta sieciowa zintegrowana 100Mbit a 1 Gbit (niektóre płyty coś takiego
> mają)

W takim przypadku to niczym. Nawet jak dołączysz się do jakieś większej
sieci to i tak będzie to max 100Mbitówka. A nawet jakbyś musiał się dołączyć
do Gbitowgo łącza to też ofkors na 100-ce się przyłączysz, tyle że transfer
będzie max 12,5MB/s - to i tak więcej niż szybkość wielu twardych dysków.