Re: BIOS

Autor: Michal Lukasik <michu_at_albedo.CUTart.pl>
Data: Thu 14 Jul 2005 - 01:30:27 MET DST

Dnia 13.7.2005, ROBBO 2 napisał(a):

> Wyjmujac zworke z polozenia "roboczego" na trzech plytach
> odcina sie zasilanie (moze na innych jest inaczej).

Producenci starają się jak mogą uczynić swe produkty "idiotoodpornymi"
wprowadzając najróżniejsze zabezpieczenia. ;D

> Wiec nie widze podstaw do usmazenia,

A ja widze - choćby dlatego, że nie zawsze musi być tak jak piszesz.
I dlatego, że widziałem już tak "usmażone" BIOSy.

> W trzech wymienionych plytach podczas zwierania plyta zasilana jest
> JEDYNIE z baterii

Już coś pisałem na temat takich dowodów. To, że udało Ci się 3 razy nie
oznacza, że tak będzie zawsze.

> Bo plyta zasilana jest w tym czasie z bateri

Że co? Płyta? Co najwyżej RTC.

> i smie zauwazyc ze
> cos nam sie "zwarlo" i ze nalezy wyczyscic bios.

LOL! Zewrzyj "coś" przy okazji śrubokrętem, może też to "zauważy i uzna, że
należy wyczyścić" CMOS (nie BIOS!).

> Po wlaczeniu zasilania na 2 z trzech meczonych plytach jest "blad sumy
> kontrolnej" i sugestia wejscia do biosu i zapisania.

I uważasz, że taki komunikat jest jak najbardziej w porządku? ;D
(aż prosi się odesłać do pierwszej mojej wypowiedzi w tym poście)

> Socket 7 kawal histori.

Prawda. Ale nadal w użyciu.

BTW. Nikt Ci nie broni postępować tak dalej - Twój sprzęt - Twoja sprawa.
Nie zmienia to faktu, że nie należy tak robić bo grozi to uszkodzeniem
sprzętu.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/    UIN 53883184  GG#1902559