Re: Jak oszukać BIOS - wiatrak na procesor

Autor: Flo <florian6_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 10 Jul 2005 - 09:29:17 MET DST

Pamiętnego dnia Sun, 10 Jul 2005 00:20:29 +0200
JPS spłodził(a) co następuje:

> Bios się zgłosił, idzie test POST i bios informuje mnie, że nie został
> wykryty wiatrak na CPU, co grozi uszkodzeniem systemu i po 5 sekundach
> płyta się wyłącza.

Jak nabardziej prawidłowe zachowanie przy ustawieniu w BIOS-ie "CPU FAN Fail
Warning - Enabled"

> Wszystko jasne, ale wiatrak jest podpięty do płyty, ba w setupie
> wentylator jest monitorowany i mogę odczytać jego prędkość (waha się od
> 1500 do 1650 obr/min).

> Pytanie co można z tym fantem zrobić.

Najnormalniej oszukać go. i zmienić ustawienia w BIOS-ie :)
Zapewne w BIOS-ie masz ustawione zabezpieczenie na minimalne RPM CPU.
Niedawno pisałem o tym.
Podpinasz wentyl z CPU pod SYS FAN, a stary wentyl (obroty muszą być powyżej
2500RPM) pod CPU FAN. Odpalasz kompa, wchodzisz w BIOS i
zdejmujesz zabezpieczenie (PC Health Status - CPU FAN Fail Warning -
Disabled) i resetujesz kompa. Wyłączasz kompa i przepinasz wentyle. Wolny
wentyl pod CPU FAN, a ten szybszy do lamusa. No i po problemie.

--
I wszystko jasne :)
ICQ        - 317802223                http://wap.wapgate.pl/florian6