Jak oszukać BIOS - wiatrak na procesor

Autor: JPS <j_p_s_usuwaj_at_NOSPAM.poczta.onet.pl>
Data: Sun 10 Jul 2005 - 00:20:29 MET DST

Witam serdecznie grupę.

Mam pewien problem i może ktoś już miał podobne doświadczenie.

Otóż wpadła mi w ręce płyta główna ASUS P4S-LA.
Jest to płyta główna robiona dla odbiorców OEM, między innymi dla HP.
Najprawdopodobniej pochodzi z komputerka HP Pavilion 751n Desktop.

W każdym razie dostałem ją "gołą"

Włożyłem do niej procesor Celerona 2 GHz, podłączyłem wiatrak i
wystartowałem.

Bios się zgłosił, idzie test POST i bios informuje mnie, że nie został
wykryty wiatrak na CPU, co grozi uszkodzeniem systemu i po 5 sekundach
płyta się wyłącza.

Wszystko jasne, ale wiatrak jest podpięty do płyty, ba w setupie
wentylator jest monitorowany i mogę odczytać jego prędkość (waha się od
1500 do 1650 obr/min).

Pytanie co można z tym fantem zrobić.
Ustawiłem w biosie by ignorował wskazania wiatraków.
Niestety biosy dla płyt OEM są potwornie ubogie i tam niewiele można
ustawić.

Czy można w jakiś sposób - sprzętowo - zaemulować podłączony i
działający wiatrak ? Złącze jest standardowe, przewody: czarny, czerwony
i żółty.
Może macie jakieś inne pomysły co jeszcze z tym fantem można zrobić ?

Wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdrawima serdecznie
Janek