Re: Stary komp Vs. CD-ROM

Autor: Maciek <maciekb_at_go2.pl>
Data: Thu 30 Jun 2005 - 14:40:49 MET DST

Dnia 2005-06-29 23:34, Użytkownik Radek D napisał:
> To trochę dziwne bo CD-ROM to LG 24x z III.1998 no i cały komp też.
> (nie wiedziałem że wtedy jeszcze takie złomy dało się kupić).
> ((na innym kompie CD-ROM jest wykrywany od razu prawidłowo bez karty
> i sterowników))
Ten kontroler widać ostał się po starym CD-ROM'ie. Wywal go, podłącz LG
do drugiego złącza IDE (ustaw go jako master) i startuj z instalką 98.
Masz dwie opcje: uruchamiać instalację z dyskietki, albo spróbować
zmusić komputer do startu z CD. Sprawdź, czy oba kanały IDE są w BIOS'ie
aktywne, zobacz, czy jest możliwość wyboru CD jako napędu do bootowania.
Czasem trzeba włączyć opcję auto rozpoznawania napędów, żeby bootowanie
z CD doszło do skutku. Poszukaj nowszej wersji BIOS'a - może rozwiązano
w nim problemy z bootowaniem z CD. Z własnego doświadczenia wiem, że
praktycznie wszystkie płyty z tego okresu umożliwiały start z CD, choć
może to kwestia tego, że w moje ręce trafiły zazwyczaj płyty lepszej
jakości - ASUS, ABIT itp.

--
Pozdrawiam
Maciek