Re: Sapphire 9800PRO 128MB 256bit a moj sprzet

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Thu 30 Jun 2005 - 11:49:28 MET DST

Użytkownik "Mato" <_nospam_mato@alpha.net.pl> napisał w wiadomości
news:da05ct$lpl$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam szanownych grupowiczów !
>
> Od jakiegoś czasu zamierzam zastąpić starą Rivę TNT2 M64 czymś nieco
nowszym
> :) No i tak zastanawiam się nad zakupem Szafirka 9800PRO 128MB 256bit. Mam
> jednak pewne obawy czy na moim sprzęcie wykorzystam tą kartę w pełni...
>
> - Asus A7V880
> - AMD Athlon XP 1800 @ 2400 Thoroughbred B0 (1533 @ 1992 MHz 166x12)
> - 512MB DDR
> - Western Digital WD2000JD-98HBB0 S-ATA
> - Tagan TG380-U01 380W ActivePFC
>
> Głównie zależy mi na informacji w jakim stopniu wykorzystam tą kartę ! Czy
> [...]

Nie ma czegoś takiego jak zrównoważony tandem procesor-karta. Wraz ze
wzrostem rozdzielczości i antyaliasingu bardzo mało zwiększa sie obciążenia
dla procesora, ale dla karty już bardzo mocno. Więc jak grasz w 800x600 bez
AA to rzeczywiście procesor będzie hamował kartę, ale jak uaktywnisz
1024x768xAAx4 to karta zdecydowanie nie będzie nadążać za procesorem.