Re: Klon dysku z Linuxem - czemu nie startuje?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 29 Jun 2005 - 18:55:47 MET DST

Użytkownik "Henry(k)" <henrico8@op.pl> napisał w wiadomości
news:d9u633$hah$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Pomocy, walczę 4 godziny z sklonowaniem padającego IBM'a i nic ;-(
>
> Ghost wymięka na swapie, walczę z BootIt ale z kolei po
> sklonowaniou po kolei 3 partycji nie chce wystartować dysk. Pisze
> brak systemu operacyjnego (ustawiłem jako aktywną tą pierwszą
> FAT16 jak w oryginale pokazał, potem jest jakiś Linux Swap i na
> koniec jakiś Linux Native cobytoniebyło).
>
> Dysk ma 20GB, danych jest mniej ale i tak nine mogę sobie poradzić
> ze sklonowaniem na 10GB. Wziełem 40GB i dalej nic.
>
> Instalacja tego czegoś co sie zwie Linux od nowa KategoryczniE
> [...]

A Lilo gdzie posadziłeś? Na partycji czy w MBR dysku? Jeśli na
partycji, to trzeba jeszcze wykonać spod BootIt polecenie Std MBR.
Jeśli w MBR dysku, to pomóc powinno przekopiowanie MBR wraz z tym Lilo
z dysku na dysk (polecenia Backup/Restore), jednak nie jestem pewien,
czy wówczas nie zostanie także nadpisana tabela partycji na nowym
dysku; jeśli tak - to pewnie wystarczy odtworzyć te partycje
poleceniem Undelete, albo przekopiować je od nowa. A najprościej
byłoby po prostu ponownie zainstalować Lilo, na przykład korzystając z
jakiejś płytki Live CD...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/