Re: Gigabyte 9550 plus codegen 300w

Autor: <lev_at_k>
Data: Wed 29 Jun 2005 - 11:43:54 MET DST

W wrote:

> mam colorsita 400 W,wiatrak okazał się głośny ale mocno dmuchał nie mam
> obciążonego zestawu więc spowolniłem mu wiatrak i zapodałem 7 V (na
> allegro takie coś za 5 zł)

Polecam raczej obniżyć próg koresponudujacych z danym wskazaniem
termistora w noisekillerze napięć - jako bezpieczniejsze rozwiązanie
zostawiajace "margines bezpieczeństwa" w postaci możliwości wyższych
obrotów przy ew. przegrzaniu. Najprościej w wielu przypadkach wlutować
opornik/diodę Zenera w jeden z kabli bezpośrednio zasilających wentyl
ew. samego termistora (ale wtedy sposób montażu/mostkowania zależy od
typu układu czujnika).

> na opakowaniu pisze że jest regulacja prędkości,okazało się to nieprawdą
> bo wiatrak posiada 2 kabelki a nie 3 więc o żadnej regulacji nie ma mowy

Skąd te wnioski - sprawdzałeś miernikiem ew. fluktuacje napięcia na
zasilaniu wentylatora przy zmianie temperatury w PSU? BTW - pewnie wiesz
że ten "trzeci kabelek" to tylko monitor RPM, i absoloutnie /nie jest/
wymagany do regulacji obrotów? Odpowiedzialny za nią jest tzw. moduł
noisekillera - taka mała płytka za scalakiem i "bajerami" podająca
napięcie na wentyl właśnie.
Prawde mówiąc - zasadnicza większość zasilaczy z działającym
noisekillerem jakie rozkręcałem nie posiadała monitoringu obrotów, a
więc i trzeciego kabla - mimo to regulacja działała całkiem sprawnie..

> zasilacz jest cichy,stabilny,żadnego zwisu,żadnych problemów z
> odpaleniem kompa jak to miało miejsce z codegenem

Pozostaje tylko mieć nadzieję że nie bedziesz musiał testować w praktyce
jego zabezpieczeń przeciwprzeciążeniowych/przeciwzwarciowych itp.. o ile
w ogóle je posiada oczywiście ;-)

Pozdrawiam