Re: ASUS A7N8X-E deluxe i SATA ... nie działa.

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Wed 29 Jun 2005 - 08:58:01 MET DST

On Sun, 26 Jun 2005 18:39:14 +0200, Dentarg <den@it64.com> wrote:

>Mam problem z dyskami Samsung'a SATA 120 GB (model HD120IJ).
>Nie chcą działać z większością kontrolerów SATA :(.
>
>Dyski są niby SATA-2, ale mają zworkę, która przełącza je w tryb
>SATA-1.
>
>Nigdy nie miałem problemu z dyskami SATA, ale nie mogę pożenić ich z
>płytą ASUSa A7N8X-E Deluxe.
>Płyta ta ma kontroler Silicon Image Sil 3112A RAID.
>
>Dyski mam 2 i mają one docelowo działać w mirrorze.

Sam sobie odpowiem. Problemem były dyski Samsunga SATA2. Dysk Seagate
SATA1 działał poprawnie na tym komputerze, ale wiele opinii słyszałem,
że Baracudy SATA nie działają poprawnie w RAIDach. Także w tej chwili
są dwa WD120GB SATA1 i działa to całkiem dobrze. To znaczy winda się
dała zaintalować bez problemów i RAID działa ok.

To tyle :).

pzdr,
Dentarg

--