Re: Starsze notebooki .....

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Tue 28 Jun 2005 - 21:18:42 MET DST

Kot napisał(a):
> Zdaje sie, ze Twoj watek czytalem w archiwum i pisales ze udalo Ci sie
> usunac takie haslo z laptopa. Mam takie pytanie: Czy w IBM sa 2 bateryjki?
> jesli tak to ktora usunales zeby to haslo skasowac? moze na jakos sie
> zabezpieczyc przed taka wpadka? :-) Jak jest w notebookach innych firm
> (Dell, Compaq, Panasonic itd.)?

Żeby to było takie proste :-) Bateryjki owszem, są dwie(a właściwie
jedna bateria i jeden akumulatorek): bateria podtrzymuje CMOS a
akumulatorek bodajże część komputera w stanie hibernacji. Usunięcie
hasła(tylko z komputera) sprowadziło się do rozłożenia go na części,
namierzenia EEPROM-a w którym to hasło jest zapisane, skasowania go a
następnie odprawiania czarów nad komputerem przez 7 dni by zaczął
normalni działać ;-) A tak poważnie - wymazanie kości spowodowało, że
hasło zniknęło ale przez następne kilka dni walczyłem z przywróceniem
kompa do życia - ciągle zgłaszał różne błędy podczas self-testu. W końcu
udało się go jakimś cudem doprowadzić do działania.
Najważniejsze jest jednak to, że ten komputer miał założone hasło admina
czyli na wejście do BIOS-u i na dysk(identyczne) a w przypadku
padnięcia(ale nie odłączenia) baterii podtrzymującej CMOS aktywowane:
hasło power-on i hasło admina. Komputer po takim wypadku miałem na
warsztacie jakieś pół roku temu i pomimo, że był to zbliżony model to z
niego już mi się hasła power-on nie udało ściągnąć.
Żeby się jako-tako zabezpieczyć wypadałoby regularnie wymieniać baterię,
powiedzmy raz na dwa lata.

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066