Kolejność bajtów w numerach seryjnych CD

Autor: Gutek <beztego_gutkowski_at_itego_vp.pl>
Data: Tue 28 Jun 2005 - 11:29:07 MET DST

Witam,

Zauważyłem dość dziwną rzecz i bylbym wdzięczny gdyby mi ktoś
wytłumaczył jej przyczynę.
Sprawdzając numer seryjny płyty CD poleceniem dir e: albo funkcją API
GetVolumeInformation, uzyskuję inną kolejność bajtów na komputerach z
systemami Win 98 i XP. Natomiast już numery seryjne dyskietek są
identyczne. Czy ma to związek ze sposobem nagrania płyty? Jak zrobić aby
numer seryjny CD był identyczny niezależnie od komputera, na którym się
  go odczytuje?

pozdrawiam,
Gutek