Re: Linksys WAG54G - zadziała na osiedlu?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 28 Jun 2005 - 00:02:54 MET DST

Użytkownik "Petriwoj" <wp007@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d9ps3a$mbo$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> wszystko i na pewno będzie obsługiwało sieć osiedlową i
> jednocześnie działało jako modem neostrady. Dzisiaj męczył się
> przy tym spec od sieci bezprzewodowych i poddał się. Podobno to
> urządzenie nie klonuje MAC adresów i nie ma prawa zadziałać w
> sieci osiedlowej. Jest wyłącznie do neostrady. Rozwiązaniem z firmy
> Linksys jest np. WRK54G lub WRT54G (łatwiej dostępny).
> Minął czas zwrotu do sklepu (7 dni) i ewentualnej wymiany. Czuję
> się wpuszczony w maliny.
> PYTANIE:
> 1. Czy faktycznie jest to tylko do neostrady?

Niestety, ale tak. Mam ten router i rzeczywiście nie ma on funkcji
klonowania MAC.

> 2. Widzicie jakieś rozwiązanie? Może coś można dołożyć, żeby
> zadziałało... Pozdrawiam

Jasne. Wystarczy zgłosić w kablówce zmianę karty sieciowej i podać
adres MAC tego routera. Nie powinno być z tym najmniejszych problemów.
A w razie czego zawsze możesz dalej korzystać z bepośredniego dostępu
z komputera, wystarczy tylko wpisać doń adres MAC tego routera. Tylko
teraz tego nie zrób - bo dwa takie same MAC-i w sieci to niezbyt dobry
pomysł ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/