Re: wirtualny pulpit

Autor: <rootmp35_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 27 Jun 2005 - 16:41:34 MET DST

> A potestuj sobie co sie stanie jak ustawisz na sztywno ze monitor moze
> max 1024x768 a rozdzialke (te we wlasciwisciach ekranu) ustawisz wieksza.
> Kiedys tak wlasnie robilem tego typu efekt w catalystach gdzies kolo 2.0
> tak to dzialalo.

O rany, byłem blisko. Rzeczywiście tak to działa. Grzebałem przy tych
ustawieniach, ale monitor jest bardzo mizerny i ciągle zrywało synchronizację.
W każdym razie wielkie dzięki za podpowiedź :-)

Efekt jest taki jak oczekiwałem, jednak zachowanie jest cokolwiek dziwne.
Załóżmy na chwilę, że monitor "może" max 1024x768@60Hz. Chciałbym ustawić
powiedzmy 1280x1024. Ustawiam max jako 1024x768@60Hz i próbuje ustawić
rozdziałkę na 1280x1024. Następuje zerwanie synchronizacji pomimo, że nie
zmieniam rzeczywistej rozdzielczości wyświetlania monitora. Jedynym
wytłumaczeniem jest to że wtedy monitor nie jest wstanie wyświetlić większej
powierzchni przy tej samej rozdzielczości . To jest nawet logiczne, bo to obraz
wymaga szerszego pasma. JEst to o tyle dziwne ponieważ oczkiwałbym, że driver
będzie wyświetlał na ekranie tylko tyle ile jest ustawione max, czyli 1024 a nie
próbował "pchać" w monitor obraz który przekracza możliwości monitora.

pzdr
root