Re: jak zrobic DUAL CHANNEL ?

Autor: Michal Lukasik <michu_at_albedo.CUTart.pl>
Data: Mon 27 Jun 2005 - 09:41:57 MET DST

Dnia 26.6.2005, Radosław Sokół napisał(a):

> Benchmark musi wykorzystywać całą pamięć. W zasadzie należałoby
> uruchomić coś typu Memtest86, co by bez systemu operacyjnego
> sprawdziło przepustowość w funkcji adresu komórki pamięci
> (a nie dla jakiegoś jednego bloku). Zwykły benchmark może np.
> nigdy nie "wleźć" w wolniejszy obszar pamięci, albo za bardzo
> zależeć od ilości pamięci, by wykryć jej lekkie spowolnienie.

Mam przy okazji jeszcze jedno pytanko.
Jakbyś wytłumaczył to, że Dual w wielu płytach aktywuje się przy dwóch
modułach ale innych pojemności? Gdzie tu ważność twierdzenia o wymogach
takich samych modułów? Dziś sprawdzę czy ma znaczenie, że mniejszy moduł
jest obsadzony jako master. Działa tak np. w Soltek SL-75FRN2-L i MSI K7N2,
obie na nForce2, moduły 512MiB i drugi 256MiB.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/    UIN 53883184  GG#1902559