Re: uzywany dysk i SMART - długie

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 26 Jun 2005 - 12:31:17 MET DST

badworm wrote:

> Kupiłem na Allegro(odbiór osobisty) dysk WDC 84AA i podczas gruntownego
> testowania pojawiło się coś, co mnie mocno zaniepokoiło.
<cut>
> traktować informacje o uszkodzonych sektorach z DLG poważnie i poczekać
> jeszcze kilka dni z wystawieniem komentarza a w tym czasie gruntownie
> przetestować dysk(licząc na to, że ewentualne bad-sectory wylezą w tym
> czasie) czy też potraktować tamte info jako przypadkowy błąd i zapomnieć
> o nim(szczególnie, że Seagate ma takie parametry:
<cut>

Oba ww dyski powoli się "sypią", ale na dzień dzisiejszy wynika że są
one w pełni sprawne z punktu widzenia uzytkowego - realokują sektory,
ale przeciez jeszcze trochę zapasowych im pozostało, więc nie wpływa to
bezpośrednio na zwykłą pracę dysku..
Co do komentarza - nie masz raczej na co tu czekać - realokowane sektory
nie znikną "magicznie" w przeciagu nocy. Po prostu zastanów się nad tym czy:
- gość obiecywał Ci /sprawny/ dysk? Jesli tak - nie masz wyjścia,
jedynym uczciwym komentarzem będzie "Pozytyw"
- ew. gość obiecywał Ci dysk /bez/ realokowanych sektorów - w takim
układzie oczywiście domagaj się zwrotu kasy..

> a nigdy nie było z nim żadnych problemów chociaż powyższe dane wskazują,
> że liczba relokowanych sektorów dla tego dysku jest znacznie większa.

Problemy zaczna się dopiero jak pula zapasowych sektrów się skończy - a
to może jeszcze trochę potrwać.. Pewnie zdążysz go wczesniej sprzedać
np. na Allegro ;-)

Pozdrawiam