uzywany dysk i SMART - długie

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Sat 25 Jun 2005 - 22:18:09 MET DST

Kupiłem na Allegro(odbiór osobisty) dysk WDC 84AA i podczas gruntownego
testowania pojawiło się coś, co mnie mocno zaniepokoiło. W ramach testów
postanowiłem kilkukrotnie zapełnić dysk, przeskanować go programem WD
Datalifeguard Diagnostics(extended test) i usunąć dane. Przy 3 próbie
program pod koniec testowania dysku wyskoczył z informacją o zbyt dużej
ilości wykrytych bad-sectorów. Usunąłem z niego dane i uruchomiłem test
jeszcze raz - tym razem nic nie znalazł. Po ponownym zapełnieniu test
również wypadł pomyślnie. Wcześniejsze testy(zaraz po zakupie) wykonane
za pomocą: Datalifeguard, Norton Disk Doctor 2004, MHDD oraz Boot It
Next Generation(po założeniu partycji) przebiegły jak najbardziej
pomyślnie. Analizując informacje ze SMART-a wyciągnięte za pomocą
programu HDD Health dochodzę do wniosku, że obecnie posiadany dysk
Seagate 40GB(zakupiony jako nowy w sklepie) jest w gorszym stanie :-)
Zastanawiam się jednak czy w świetle raportu z HDD Health:

Drive model WDC WD84AA
Drive capacity 8,3 GB
Start/Stop Count (Power on count) 1127 times
Reallocated Sectors Count 10 sectors
Power-On Hours 792 minuties (hours)
Device Power Cycle Count 811 times
Reallocation Event Count 8 events
Current Pending Sector Count (Unstable sectors) 0 sectors
Uncorrectable Sector Count 0 sectors
UltraDMA CRC Error Count (total) 0 errors
Write Error Rate (Multi Zone Error Rate) 1

Parameters info for WDC WD84AA