Re: Jaki najcichszy notebook?

Autor: Marek Dyjor <mdyjor_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 24 Jun 2005 - 14:18:49 MET DST

Użytkownik "aladin07" <aladin07@wywal_to.go2.pl> napisał w wiadomości
news:d9g98r$eim$1@nemesis.news.tpi.pl...
> rzucilem okiem na ta strone co mi podales o kalibracji ale przeciez
> tam jest mowa o kontrascie i jasnosci a nie o kalibracji barwnej na czym
> mi bardziej zalezy
> powiedz jak Ty sobie gamme ustawiales
> czy tak na oko porownujac do jakiejs odbitki czy jak ?
> ustawiales dla calej przestrzeni barwnej czy moze dla R G i B osobno
> dzieki za odpowiedz

po prostu mój LCD nie ma rozjechanych kolorów i nie wymaga kalibracji...

musiałem tylko ustawić gamę i tyle...

solidna kalibracja wymaga użycia sprzętu (kalibrator)
w przypadku słabego źle zrównoważonego z natury LCD efekty
kalibracji będą słabe a to ze względu na niską dynamikę
poszczególnych kanałów.
pojawia się problemy z przenoszonym zakresem kolorów

Tak naprawdę większość popularnych lcd nie nadaje się kompletnie
do obróbki zdjęć.

jeśli twój jest słaby to lepiej kup solidne CRT...

swoją droga to jaka karta graficzna jest w tym kompie.