Media Center PC, KISS, XBOX, czy barebone

Autor: Dmoch <dmochsmieci_at_ewazaprasza.com.pl>
Data: Thu 23 Jun 2005 - 21:46:48 MET DST

Witam!
Myślę o jakimś sprzęciku, który bym mógł zainstalować w salonie jako dumnie
zwane centrum multimedialne. Czytałem ostatni artykuł w CHIPIe i zastanawiam
się nad takim media center pc, choć myślę, że dobrze było by go zrobić w
stylu barebone (nie wiem, czemu o tym nie napisali w artykule w ogóle).
Zastanawiam się nad kosztami i nad alternatywami:
1) Barebone - coś koło 2,5 tys
2) KISS z kartą sieciową WIFI - 1,4 tys
3) XBOX z Media Center - 800 zł
4) Opisywany w CHIPie Media Center PC - koło 3 tys

Jak myślicie, co z tego wybrać. Sprzęt ma być cichy, estetyczny, sprawny no
i kosztować około 2,5 tysiąca.

Z tego co na razie wyczytałem to zaletą komputera jest jego elastyczność i
możliwości wykorzystania w tradycyjnych rolach komputerowych, wadą
konieczność uruchamiania, sterowania z klawiatury lub koniezność dokupienia
pilota i skomplikowana obsługa dla niewtajemniczonych domowników. KISS jest
prosty, ale trochę się boje, że za dwa lata juz będzie zabytkiem - troche
nie chce mi sie wierzyć, że zawsze da się wszystko zrobić przez update
firmwareu. Nie wiem też jak w praktyce wygląda np. oglądanie zdjęć z kompa,
czy nie będzie muliło. XBOX, w sumie sam nie wiem, co o nim myśleć.
Poradźcie coś...
Wszystko będzie podłączone pod TV LCD z wejściem DVI i SVHS i zwykłym
pecetowskim.

Pozdrawiam
Dmoch