Re: Zakup komputera

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Wed 22 Jun 2005 - 12:09:55 MET DST

Olga Lawrynowicz w wiadomości <news:d99fja$lk3$1@news.onet.pl> napisał/a:

> Gosc w sklepie powiedzial ze jak kupie AMD w wersji box (ze
> zintegrowanym
> byle jakim wiatraczkiem :( to
> wiatraczek bedzie byle jaki ale za to gwarancja na procesor 3 lata

Nie wiem, czy to ważne, ale ten wiatrak z boxa nie jest wcale taki
"dziadoski". Mam takiego z boxa z AMD64 2800, na taki cpu starczy spokojnie,
jest średnio głośny - w domu będzie go słychać, w warunkach biurowych może
już nie. Poza tym charakter dźwięku ma całkiem znośny, a to też ważne. W
sumie niczego sobie. Ale w domu mam praktycznie całkowitą ciszę, więc
założyłem Arctic Cooling Freezer 64 i spowolniłem go regulatorem do 1500RPM
- na AMD64 2800 temperatura w stresie dochodzi do 45 stopni (w ostatnie
ciepłe dni, ale obudowa jest w środku chłodna raczej, też ma dodatkowe
chłodzenie), a wiatraka z cpu praktycznie nie słychać. Bez spowolnienia jest
cichszy od boxowego, ale charakter dźwięku przypomina samolot ;DD, co
zresztą nie dziwi jak się spojrzy na to "śmigło":
http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=10&disc=
No i tylko o grosze jest cięższy, niż dopuszcza norma AMD, a z tym różnie
bywa, zwłaszcza w przypadku coolerów z miedzianymi radiatorami.

--
Pozdrawiam,
  Gargamel