Re: DVD-RAM i Fat32

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 21 Jun 2005 - 10:04:57 MET DST

Użytkownik "zuko / Shark von Cygnus" <sharkMAUPApost.pl> napisał w
wiadomości news:rghfb15pc6rllp5i29a1lqrspb5c5c0g89@4ax.com...
> On Mon, 20 Jun 2005 22:11:48 +0200, "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px>
> wrote:
[...]
> Jak zainstalowałem ten sterownik DVD-RAM, to on ma taki programik do
> zabezpieczenia płytki przed zapisem. Tak jak kiedyś to się robiło z
> dyskietkami, takim dzynglem :)

Wejdź we właściwości dysku DVD, zakładka InCD, tam też jest taki
"dzyngiel" ;-). Przynajmniej u mnie, pod W2k3.

> A, sterownik DVD-RAM pozwala mi też formatować w FAT32, ale nie
> widzę już sensu.
>
> W Fat32 chciałem sobie formatować plytki CD-RW tak naprawdę.
> Wymyśliłem sobie, że jeśli płytkę CD-RW sformatuję w Fat32, to potem
> na każdym systemie będę tą płytkę bez problemu czytał i nagrywał bez
> dodatkowego oprogramowania. Ale chyba przekombinowałem, co? ;-)

FAT32 tak naprawdę nie nadaje się dla płytek zapisywalnych. Tu
potrzebny jest system plików, który jest lepiej dostosowany do ich
specyfiki, który nie będzie uaktualniał bez przerwy tablic alokacji
plików po zapisie każdego sektora, bo to spowalnia zapis i niszczy
nośnik. Dla płytek RW opracowano UDF.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/