Re: Jak odzyskać dane z prehistorycznego dysku MFM?

Autor: lukasz sczygiel <adres_at_email.cx>
Data: Sun 19 Jun 2005 - 23:38:39 MET DST

Arek napisał(a):
> [...]
> Nie pytajcie mnie dlaczego właściciel uzywał takiego trupa - to nie moja
> maszyna.
> Komputer sterował obrabiarką numeryczną. Maszyna dotarła do mnie aż z
> Niemiec.
> Nie mam pojęcia pod kontrolą jakiego OS'a pracował (oby DOS), nie mam też
> dostępu do
> sprawnego XT aby podmienić dysk...
> W pudle znajduje się sterownik dysku (ISA) wielki jak cholera.
> Być może udało by się przełożyć dysk i sterownik do jakiejś nowszej maszyny
> z ISĄ?
> Czy macie jakiś pomysł jak odczytać dane?
Karta ma dwie tasiemki?
Tak jak napisal Filip skoluj jakiegos kompa, im starszy tym lepszy.
Najlepiej jesli nie bedzie mial zintegorwanego kontrolera IDE a jesli
bedzie mial to go wylacz. Na poczatek sprobuj wystartowac z flopa. Te
kontrolery moga miec problemy z dzialaniem z innymi kontrolerami wiec
czasem pomoze przezworkowanie tej fikusnej karty a jak nie pomoze to
trzeba bedzie zrobic kopie na dyskietki....

Mozesz sprobowac podpiac te karte do nowszego kompa. Moze zadziala.
Zycze powodzenia.

> PS. Smichy sobie darujcie :)
eee no to powazna sprawa:)