Re: Laptop + zimne czerwcowe noce

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 15 Jun 2005 - 22:15:09 MET DST

Proces HokuS <just.dont@write.2me> zwrócił błąd:

> Start -> Turn Off Computer -> Tutrn Off, czyli zamykam go w sposób
> standardowy. Ktoś mi móił, że takie problemy mogą wynikać z tego, iż cały
> czas pracuję na zasilaniu sieciowym, nie pozwalając rozwinąć skrzydeł
> akumulatorom, czy to jest możliwe, ja osobiście mam co do tego pewne
> zastrzeżenia.

Czasem jest to też problem programowy. Niektóre rozbestwione windowsy i
sporo linuksów przy zamykaniu notebooka usypia go tylko, ale błędnie
(winny jest też BIOS, żeby nie było że tylko system). Nie można go wtedy
włączyć po jakimś czasie. Żeby sprawdzić czy to to spróbuj "wyłączyć"
już wyłączonego notka naciskając i przytrzymując klawisz power ponad 4-5
sekund. Jeśli usłyszysz ciche pyknięcie albo mignięcie diody i sprzęt
pozostanie wyłączony to spróbuj nacisnąć normalnie power żeby się
włączył. W niektórych pomaga też wyjęcie wtyczki zasilania (startują z
baterii, nie startują "z sieci"). Jak to nie to, to przyczyna pewnie
sprzętowa... Chociaż BIOSa nie zaszkodzi zaktualizować.

--
Saiko Kila - JID:saikokila@chrome.pl - UIN:223788653
Genetic scientists have crossed a golden fish with a shark.