staruszek komp - problemy

Autor: PAweł <pgoralsk_at_wirtualnapolska.uzyjskrotu.pl>
Data: Wed 15 Jun 2005 - 17:35:38 MET DST

Mam staruszka z płytą PC Chip, który pracował całkiem stabilnie z Celeronem
450 pod W98 SP1.
Ostatnio włożyłem do niego PIII/550/FSB100/2V i oczywiście zworkami
podniosłem FSB z 66MHZ na 100MHZ.
Komputer zaczął się regularnie wieszać:(.

Oprócz generalnego pytania o sugestie, co tego może byc przyczyną i jak to
poprawić mam konkretniejsze pytania:

     1. Po testowaniu Sandra podpowiada, że częstotliwość na szynie ISA/DMA
jest za wysoka i zaleca redukcję PSI, lub zmianę mnożnika PCI/IS.
Podejrzewam, że to może być powodem zawieszeń i niestabilnej pracy.
-Czy mam rację, i czy zmieniac tę częstotliwość, a jeśli tak, to jak?
     2. w związku z pyt. nr 1,- czy istnieje możliwość odzyskania hasła
biosa, bo być może trzebaby do niego wejść, aby tam zmienić mnożnik PCI/IS,
a wszelkie próby wprowadzenia haseł (prawdopodobnych -bo dokładnie nie
pamiętam:( komp ignoruje?
    3. W zestawie mam grafikę GeForce 2MX/MX 400, (w złączu AGD 1), która
pracuje na 66MHZ, co jest nieoptymalne. Czy można na tej płycie zastosować
AGD2 i podnieść (i jak?) jej częstotliwość 2x?

--
 w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp"
Pozdr.