Problem z płytkami DVD, lub nagrywarką

Autor: gusi <gusi_at_somewhere.com>
Data: Wed 15 Jun 2005 - 13:26:19 MET DST

Witam!

Mam nagrywarkę LG GSA 4120B. Wgrany najnowszy firmware. Testowane z
najnowszym NERO (update wymagany po aktualizacji firmware-u).
Do tej poru używałem płyt Verbatim DVD+R x4 z fabryki Taiyo Yuden
(pastelowe). Nagrywają się i czytają wszędzie bez problemu. Ponieważ płytki
te zniknęły z rynku kupiłem Verbatima DVD-R Advanced AZO x8 produkcji
Misubishi. Po nagraniu w w/w nagrywarce w większości (jakieś 60%) nie chcą
się prawidłowo czytać w kilku czytnikach jakie posiadam (wszędzie najnowszy
firmware). Początek płytki czyta się dość wolno (jakieś 2MB/s), a powyżej
połowy płytki zazwyczaj płytka już się nie chce czytać. W nagrywarce płytka
czyta się spokojnie na całej długości i z pełną prędkością. Sprawdziłem
nośnik na innej nagrywarce i nagrała się i czyta bez problemu, ale dość
powoli (max x3). Poza tym po włożeniu do czytnika płytki te się nie
rozpędzają bardzo, przez cały czas nawet na "spoczynku" obracają się wolniej
niż normalnie.
Ponieważ miałem kilka poprzednich płytek, to sprawdziłem i poprzednie x4
nagrywają się i czytają bez problemów.
Z wizualnej analizy organoleptycznej wygląda to tak, że na nośniku
poprzednim widać wyraźnie załamania światła związane z nagranymi danymi. Na
nowym nośniku przed i po nagraniu wygląda tak samo (na mojej nagrywarce i
innej na której testowałem).
Nie wiem, czy z to złe nagrywanie winić płytki, nagrywarkę, czy tez jakąś
niezgodność nagrywarki z płytką. Byc może na przykład nagrywarka dla tego
rodzaju dobiera złą moc lasera.
Ponieważ używam nagrywarki do nagrywania backupów i płytki muszą się czytać
w 100% to muszę doprowadzić szybko całość do pełnej sprawności. Moge zmienić
płytki - pytania na jakie? Najbardziej ufam Verbatimom. A może zmienić
nagrywarkę? Jeśli tak, to jaki model, aby mieć największą pewność co do
jakości i trwałości, ale za rozsądną cenę?

--
Pozdrawiam
Błażej Filimonow