Re: Pamieci

Autor: Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl_at_wp.plNOSPAM>
Data: Tue 14 Jun 2005 - 16:03:29 MET DST

Dnia Tue, 14 Jun 2005 15:02:28 +0200, Włodzimierz Krześniak
napisał(a):

> DDRAM 512MB PC-433 Kingston HyperX (KHX3500A/512) CL2.5 (2.5-3-3-7) - ta
> pamiec nominalnie jest pamiecia 433. Czy to oznacza jedynie ze bedzie ona
> pracowala stabilnie na 433, ale nie szybciej (a moze i wolniej, jezeli
> jedna z wyzej wymienionych puscil bym na 433?
Producent gwarantuje, że pamięci będą działały z prędkością 433 MHz (a
raczej 216) przy timingach 2.5-3-3-7. Oczywiście w praktyce pamięci
pójdą na sporo więcej niż 216 MHz, ale tego producent już nie
zagwarantuje.

> Wybaczcie te pytania ale chcialbym zrozumiec o co tu biega, zanim wydam
> kase.
No problem

> Generalnie chcialem kupic 2GB,
Bardzo słuszny wybór - też myślę o 2 GB RAM

> i teraz zastanawiam sie co wybrac. Chce
> kupic Athlona 64 3000+ Venice, i jezeli doszedl bym do wniosku ze pobawie
> sie w podkrecanie,
Ty się nie zastanawiaj tylko kręć. Po to te procki są stworzone. Nie
zapomnij tylko o dobrej płycie głównej, bo inaczej kiszka (nForce3,
nForce4, VIA lepiej odpuścić)

> to nie chcialbym obudzic sie z reka w nocniku i
> niestabilnymi pamieciami bez zadnych perspektyw...
A słyszałeś o niesynchronicznym taktowaniu pamięci? To że masz FSB
ustawione na 300MHz wcale nie znaczy że pamięci też mają chodzić z
częstotliwością 300MHz. Po coś w końcu wymyślono dzielniki dla
pamięci. Wybierając odpowedni dzielnik można mieć pamięci działające
na 200MHz i jednocześnie FSB 300MHz. Dlatego też wybór tak drogich
pamięci to przesada.

Nie kupowałem. Za to warto zajrzeć na www.skapiec.pl itp. stronki

> Pozdrawiam
> Wlodzimierz Krzesniak